Sprzedaż adresów e-mail

Każdy, kto posiada sporą bazę adresów e-mail zastanawia się nad tym jak na nich zarobić. Firmy walczą o klientów więc można w jakiś sposób spożytkować to, że posiadamy adresy kilkuset, czy kilku tysięcy Internautów. Mogą być oni przecież potencjalnymi klientami.

Sprzedaż na portalu akcyjnym

Najpopularniejszym sposobem zarobku na bazie adresów e-mail jest sprzedaż ich w Internecie na jakiejś aukcji. Warto to zrobić jeśli zdobyliśmy je w całkowicie legalny sposób. Legalny czyli w taki, kiedy osoby same dobrowolnie podały nam swoje adresy e-mail.

Bazy mailingowe w celach zarobkowych można jednak zdobywać i przechowywać tylko wtedy, gdy będą one zarejestrowane w odpowiednim urzędzie. Każdy kto gromadzi adresy e-mail musi to zgłosić. Takie są przepisy prawa.

Jeśli już mamy zgłoszoną bazę mailingową, to jak najbardziej możemy ją sprzedać. Nie warto jednak sprzedawać bazy w całości. Znacznie lepszym wyborem jest sprzedaż usługi mailingu. Na takiej sprzedaży można naprawdę sporo zarobić.

Osoby chcące dotrzeć do sporej grupy potencjalnych odbiorców kupią u nas mailing. My otrzymamy konkretną wiadomość e-mail, którą następnie musimy przekazać wszystkim osobom, które podały nam dobrowolnie swój adres podczas zapisywania się do newslettera.

Bardzo wiele portali, stron internetowych i blogów w ten właśnie sposób postępuje.

Wiadomość e-mail uznana za spam

Zarobek na reklamach w wiadomościach e-mail jest spory. Zdarza się jednak, że taka wiadomość może zostać uznana za spam. Ważne jest dlatego zaznaczenie w wiadomości, że została ona wysłana, ponieważ odbiorca zgodził się na wykorzystywanie jego adresu e-mail podczas zapisywania się do naszego newslettera.

Nie jest problemem uznanie naszej wiadomości za spam przez program pocztowy. Jeśli jednak ktoś nie zapisał się nigdy do naszego newslettera, a zdobyliśmy adres pocztowy w inny sposób i wysyłamy niechciane wiadomości, to może się to dla nas źle skończyć. W naszym kraju nie jest jeszcze popularne sądzenie się z powodu spamu. Za granicą naszego kraju staje się to jednak coraz powszechniejszą praktyką. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych ludzie chętnie to robią, ponieważ niezamówionej wiadomości, reklamy nie wolno nikomu wysyłać. Trzeba więc odpowiednio się zabezpieczyć, aby biznes pozostał dochodowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *